Acest post este scris original  în limba engleza de catre Caitlyn, mămica de 4 copii minunați (aici) și tradus de mine pentru a putea beneficia de informatii cat mai multe mamici pentru ca il consider extrem de util, pe mine m-a ajutat tare mult.

Ada

“Abia atunci când ai copii realizezi că viața ta și lumea în care trăim nu este doar pentru tine, ci este pentru copiii tăi și pentru copiii copiilor tăi!”

Din momentul în care numărul copiilor a depășit numarul de maini pe care le am, a devenit o realitate să fac 5-6 lucruri în același timp. Abia încep să accept faptul că nu pot să încetinesc timpul, să adaug ore zilei și nici să fac cele un milion și unu de lucruri pe care simt că trebuie să le fac.

Lucruri care, până nu demult, se întâmplau cu ușurință într-o zi, cum ar fi să găsesc timp și energie să fac un duș repede sau să stau 5 minute să-mi beau cafeaua sau să reușesc să-mi pun gândurile pe hârtie pentru un articol pe blog (HaHa!), acum durează mult mai mult decât mi-aș dori. Dar știți ceva!? Mamele sunt extraordinare și multifuncționale, iar creierul nostru este programat pentru asta. Chiar acum fac curat în bucătărie, mă joc cu pitica de 5 luni, pregătesc ingredientele pentru o tortilla, fac o notă mentală cu ce trebuie sa cumpere soțul când vine spre casă și în același timp scriu din gandurile pe care le am pentru blog.

Credeți-mă că și eu incetinesc ritmul la un moment dat, dar atunci o fac ca să stau cu copiii mei și cu familia mea. Altfel sunt prea ocupată să fac diverse lucruri pentru ei și pentru noi.

Cât despre gătit și bucătăreală, pe măsură ce au trecut anii, am învățat cum să eficientizez unele procese și astfel am reușit să găsesc un ritm care se potrivește perfect atât mie cât și familiei mele, Astfel reușesc să găsesc mai mult timp pe care să-l petrec cu copiii sau în care pot face altceva și în acelasi timp să fac mancare.

Mâncarea sănătoasă pentru copiii mei în creștere este prioritatea mea numarul unu și este ceea ce ma inspiră în bucătărie.

Iubesc să gătesc pentru familia mea și îmi place să găsesc și să experimentez cu rețete noi sau idei pe care să le incorporez în dieta copiilor.

Am două obiective în bucătărie. În primul rând să reușesc din când în când să schimb și să îmbunătățesc lucrurile, iar în al doilea rând să păstrez lucrurile care chiar funcționează pentru noi din punct de vedere al ușurinței de preparare și al sănătății, bineînțeles.

Aș putea să continui să vă povestesc din rutina mea la nesfârșit, dar mai bine vă scriu câteva trucuri pe care le folosesc zi de zi în prepararea meselor.

Acestea sunt doar cateva din lucrurile care mă ajută să-mi păstrez “mințile” intacte în timp ce reușesc să hrănesc cei 4 copii în creștere, dar și pe mine și soțul meu :D. Trucuri pe care l-am învățat să le aplic cu sfințenie în bucătărie de când am copii.

Alimente de bază!

Fie că sunteți genul de persoană care plănuiește ceea ce va găti pe o lună în avans, fie că sunteți genul care se hotăraște ce gătește pe moment, cred că e important să aveți pregătite alimente de bază și o listă de mâncăruri preferate pe care le puteți roti. Chiar și dacă este doar o listă mentală 🙂

Fiecare familie are preferințe diferite în ceea ce privește mâncarea, dar atunci când găsiți mâncăruri pe care le iubește toată familia, REPETAȚI-LE! Vă va oferi un ritm în preparearea mâncărurilor și vă va mai scuti puțin din munca de a decide ce mâncăruri să preparați pentru familia voastra (și chiar și cumpărăturile vor deveni mai ușor de facut!)

Vă poate ajuta foarte mult în viitor daca, din când în când, vă veți acorda puțin timp să studiați cum arată meniul și cum funcționează pentru voi.

Poate lucrurile sunt prea haotice și vă consumă prea multă energie. Atunci clar v-ar fi de folos să reușiți să simplificați câteva mâncăruri.

Sau poate aveți nevoie să-i dați meniului vostru un plus de energie sau vreți să adăugați sau să schimbați ceva. Atunci, puteți pur și simplu să găsiți online câteva idei de mâncăruri simple noi sau cu mici schimbări la cele pe care le faceți deja. Internetul este cea mai bună carte de rețete.

Faceți lucrurile pas cu pas: pentru a vă pregăti pentru mâncărurile pe care urmeazăsă le facetț, realizatț lucrurile mărunte pe parcursul zilei sau când aveți două minute în bucătărie.

Acest sfat ar putea părea evident pentru mulți dintre voi, dar vă pot spune că vă va face viața mult mai ușoară atunci când ai copiii printre picioarele tale.

Lucruri marunte, cum ar fi să spălați cartofii dimineața, atunci când ai un moment liber, chiar daca nu-i veti folosi până la masa de seară, sau să aranjați cu o noapte înainte lucrurile pentru micul dejun de a doua zi, tăiați niște legume în plus pe care să le congelați ți să le păstrați pentru o altă mâncare etc

Pe măsură ce veți adăuga aceste mici obiceiuri în rutina voastră vă vor ajuta pe termen lung să câștigați timp în bucătărie și va deveni un proces natural.

Vă va ajuta să scăpați de o ora și jumătate de stres (uneori poate mai mult) cu multe întreruperi și cu haos creat de copii, toate provocate de presiunea de a face ceva de mâncare pentru masa de seară.

Gătiți o cantiate un pic mai mare! Atunci când pregătiți puțin mai multă mâncare, vă poate ajuta foarte mult în momentele în care întârziați cu mâncarea sau vă poate oferi o mică pauză de la a face mâncare.

Mâncarea rămasă de pe o zi pe alta, este de un real ajutor la noi în casă și vă spun că nu rezistă mult. Fie copiii, fie soțul le vor înfuleca în maxim o zi. Poate deveni un prânz pentru copii sau o gustare de luat la pachet pentru soț.

În plus, mâncarea rămasă poate fi depozitată și la congelator pentru a putea fi consumată ulterior. Printre preferatele mele în acest moment sunt boabele de fasole hidratate, coca pentru pâine, supă și fructe!!!

Folosiți gătitul pe post de profesor!

De fiecare dată când am mai mult timp la dispoziție pentru a găti sau pentru a pregăti mâncarea, îi las pe copii să mă ajute! Bineînțeles că pare o idee la îndemâna oricui doar că, în unele zile când mă grăbesc, trebuie să-mi amintesc că trebuie să încetinesc ritmul pentru a lăsa micile lor mânuțe să mă ajute.

Acasă este locul unde copiii învață cele mai multe lucruri, iar bucătăria este un instrument de învățare excelent pentru o mulțime de lucruri; matematică, dexteritate, răbdare, aptitudini de ascultare, așteptarea rândului, informații despre o nutriție sănătoasă și în același timp îi incurajează pe copiii cărora le place să ajute prin natura lor, iar ai mei cu siguranță adoră să gătească!

Chiar și pentru cei mai mici dintre copilași poate fi extrem de interesant să le oferiți un bol și niște ustensile de bucătărie împreună cu aceleași ingrediente pe care le folosiți și voi, îi va ține ocupați și îi va face să se simtă utili (fără să riscați ca mâncarea pentru cină să ajungă obiect de joacă sau pe jos)

Momentul gustării vă ajută să câștigați timp.

Fie că am bucătăria complet aprovizionată, fie că suntem pe final cu proviziile, întotdeauna încerc să am la îndemână gustări simple pentru copii. Mai ales acum, cu un bebeluș și 3 copii, aproape constant înfometați! E foarte important pentru sănătatea mea mentală! În plus vă va scăpa de mult stres, mai ales dacă simțiți că aveți nevoie de mai mult timp cu pregatirea următoarei mese.

Este extrem de ușor să luați cu voi pachte de mâncare pentru drum pentru o zi petrecută în afara casei și ne ajută să ne păstrăm distanța de opțiuni mai puțin sănătoase. De exemplu: fructe, semințe,  alune, legume și sosuri și bineînțeles “furnici pe buștean” (tulpina de țelină cu unt de arahide și stafide). Toate acestea sunt gustări extrem de ușor de pregătit și sunt perfecte pentru a vă câștiga puțin timp.

 

Sper să vă ajute și pe voi aceste mici trucuri pe care am ajuns să le folosesc zi de zi!

Sursa foto: Pixabay, arhiva personala, Two Healthy Kitchens

 

I am Caitlyn, a constantly moving mom of four kids. Ages, 6.5, 5, 2.5, and 5 mo. old. Since the amount of kids exceeds the amount of hands I have, my reality is doing 5-6-or more things all the time, at the same time. I am finally coming to terms with the fact that I cannot slow down time, or add hours to a day, I can’t do the million and one things I want to do or that I feel need to get done.

 

One thought on “Cum mi-am simplificat viața în bucătărie – o nouă categorie [Mama of four]”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*